Je to dlouhé!
- přemýšlecí hra podobně jako Šach či Go
- při čekání na tah je možno si předem počítat karty
- lze řešit šachovými hodinami
- se zkušeností hráčů se zkracuje
- čekání na tah je obecně problémem mnoha her
Počítání karet
- přejde časem do krve
- pročištění grafiky tomu prospěje
- zrušilo se bodování podle oblasti shody jako jedno ze dvou hlavních bodování
- bodování podle oblasti shody zůstalo jako pomocné po získání žetonu bonusových akcí
Příklad bodování podle oblasti vzoru:
Žeton bonusové akce – dovoluje dodatečné přičítání bodů podle oblasti shody:
Příklad dodatečného přičítání bodů podle oblasti shody:
Nepřehlednost herního plánu
- grafiku bude řešit Albi
- návrat k původnímu -> pročištění grafiky
- zrušení run podle nás není řešení
- svázání runy s tvarem je intuitivní
Intuitivní svázání runy a tvaru:
Návrat k barevné jednolitosti je možný:
Vynechání run nemusí být ku prospěchu:
Dvě karty v ruce
- jedna je málo, tři už je moc
- třetí archív ztratil svojí funkci
- „zplnoletnění“/zplnohodnotnění třetího archívu
Podrobnější rozbor ke změnám třetího archívu
- Levý archív – pět karet maximálně, každá jiné barvy
- Střední archív – pět karet maximálně, každá s jinou runou
- Pravý archív – pět karet maximálně, všechny stejné barvy nebo stejné runy, počet karet v něm už neurčuje počet karet dobíraných na ruku
Větší variabilita konce hry
- cílem už nejsou přesně 4 karty v archívu
- archív může skončit s počtem 0 až 5 karet
- hodnota archívu už není fixní
- větší význam pro stupnici maximálního obodování
21 variant počtu karet v archívu na konci hry:
1.archív | 2.archív | 3.archív |
5 | 5 | 0 |
5 | 0 | 5 |
0 | 5 | 5 |
5 | 4 | 1 |
5 | 1 | 4 |
4 | 5 | 1 |
1 | 5 | 4 |
4 | 1 | 5 |
1 | 4 | 5 |
5 | 3 | 2 |
5 | 2 | 3 |
3 | 5 | 2 |
2 | 5 | 3 |
3 | 2 | 5 |
2 | 3 | 5 |
4 | 4 | 2 |
4 | 2 | 4 |
2 | 4 | 4 |
4 | 3 | 3 |
3 | 4 | 3 |
3 | 3 | 4 |
Hodnotu archívů určuje dosažená hodnota maximálního obodování karty:
Podrobnější rozbor ke změnám významu stupnice maximálního obodování jedné karty
Archívy nebodují automaticky
- sázka na počet karet v archívu
- archív může skončit s počtem 0 až 5 karet
- vsadit lze na počet 2 až 5 karet
- chceš body -> tak si vsaď
- sázky jsou nově kořením hry
Hodnotu archívů určuje dosažená hodnota maximálního obodování karty:
Zlatá kostička zůstává – jen už není zlatou kostičkou
- místo zlaté kostičky oboustranný kulatý žeton
- dvě barvy žetonu určují dva druhy sázek
- vsadit lze na počet karet v jednotlivých archívech
- vsadit lze i více sázek na jeden archív
- vsadit lze i na veřejný dlouhodobý cíl
- splněná sázka -> bonusové body
- nesplněná sázka -> malusové body
Zlatá kostička vs oboustranný sázkový žeton:
Bonusové body za splněné sázky:
- zlatý sázkový žeton = počtu bodů na stupnici nejvyššího skóre + počet karet, na které si hráč vsadil
- stříbrný sázkový žeton = polovinu (zaokrouhleno nahoru) počtu bodů na stupnici nejvyššího skóre samostatně obodované karty
Malusové body za nesplněné sázky:
- malus je v případě zlatého i stříbrného sázkového žetonu u neúspěšné sázky roven počtu bodů na stupnici nejvyššího skóre samostatně obodované karty
- v případě malusu se body ve výši počtu karet, na které vsadil, neodpočítávají
Kde se berou sázkové žetony?
- nově deset žetonů podmínek pro zisk sázkového žetonu
- do hry vstupuje šest žetonů podmínek
- kdo dřív splní podmínku žetonu, získá sázkový žeton
- čtyři sázkové žetony na stupnici skóre
- kdo vstoupí do oblasti žetonu jako první, získá ho
Žetony podmínek pro získání žetonu sázky:
Oboustranost žetonů podmínek:
vs
3 karty v jednom archívu a zároveň max 4 karty ve všech archívech současně
vs
3 karty ve třech archívech a zároveń max 75 vítězných bodů
vs
hráč obodoval dvě karty v rámci jednoho tahu
Počáteční nastavení žetonů podmínek a sázek:
- Vylosuje se šest z deseti žetonů podmínek a to náhodnou stranou nahoru
- Zbylé čtyři žetony podmínek se dají mimo hru
- Všech 10 žetonů sázek se postupně náhodně vylosuje stříbrnou nebo zlatou barvou nahoru
- Šest z vylosovaných žetonů sázek se náhodně položí na vylosované žetony podmínek
- Čtyři z vylosovaných žetonů sázek se náhodně umístí do oblastí na počitadle bodů (viz. dále)
Zisk žetonu sázek z počítadla bodů:
- Žlutý získá zlatý sázkový žeton, protože se na počítadle bodů dostal na hodnotu 72, která je součástí skupiny 71-74, na které leží zlatý žeton.
- Modrý předtím skončil na čísle 66, ale zlatý žeton nezíská, protože ten je součástí menší skupiny 63-65.
- Ale modrý je nyní na tahu a po něm obodoval svojí kartu 10ti body (minimální podmínka pro třetí fázi této hry, viz. žeton minima u žlutého), takže postoupí na hodnotu 76.
- Modrý tedy získá stříbrný žeton, protože ten je součástí menší skupiny 76-78 a modrý je na hodnotě 76.
- Žlutý si mezitím vsadil získaný zlatý žeton na první archív na hodnotu tří karet, protože tam tři karty má a věří, že do konce hry tam právě tři karty zůstanou.
- Pokud to tak zůstane, žlutý získá za první archív a sázku na něm zlatým žetonem bonus (hodnota maxima jedné karty + 3 body za to, že vsadil na tři karty).
- Modrý nemá šanci získat zlatý žeton na skupině 80-83, protože minimální obodování ve čtvrté fázi (po 75ti bodech), kam se dostal, je 11/12/13 bodů a tudíž svou další obodovanou kartou se modrý dostane až na hodnoty 87/88/89 podle toho, jaký žeton minimálního limitu byl pro tuto hru vylosován pro čtvrtou fázi.
- Žlutý má šanci získat zlatý žeton na skupině 80-83, protože musí zahrát kartu o minimálně 10ti bodech.
- Pokud tedy žlutý zahraje svojí příští kartu za 10 nebo 11 bodů, dostane se na hodnotu 82 nebo 83, což jsou hodnoty, kam patří zlatý žeton ve skupině 80-83 a tento zlatý žeton získá.
Co dál s RunArchem?
- vyladit systém žetonů podmínek pro zisk žetonů sázek
- sázky už od 0 do 5 karet (???)
- dokončit generátor herních plánů pro sady karet
- dokončit generátor sad herních plánů
- dostat mezi testery digitální verze prototypů jak v TableTop Simulatoru, tak v Tabletopii
- dokončit systém záznamu partií ve stylu šachové notace
- připravit data pro vývojářský tým
Poděkování
Chceme moc poděkovat divákům, kteří nám dali svůj hlas a věříme, že jejich počet bude stačit na postup do finálové trojice.
Pokud ne, pevně věříme, že dnešní prezentací jsme přesvědčili porotu a že případně postoupíme na základě výběru porotou.