Gangzzz – pravidla AI

Cíl hry

Gangzzz je strategická desková hra zasazená do New Yorku 20. let minulého století. Hráči jakožto hlavy předních mafiánských rodin se snaží vytvořit co nejsilnější gang, díky kterému ovládnou město, získají pod svou kontrolu co nejvíce budov ve městě, vyberou co nejvíce peněz na nájmech a obchodu ve městě a ve finále pomocí získaných indícií vypátrají, kde se ukrývá Vittorio Russo, účetní dona Bonanniho. K tomu budují svou zločineckou organizaci z mladíků najatých na ulici. V pozdějších fázích dochází ke střetům mezi jednotlivými gangy za účelem získání indícií, protože kdo jich má nejvíce a na konci hry odhalí úkryt Vittoria Russa, získá další výraznou finanční odměnu. Vítězí hráč, který po odehrání všech miniher, ze kterých se hra skládá, a vyhodnoceních, které jsou prováděny v průběhu, má nejvíce peněz.

Gangy využívají k vítězství prostřednictvím různých aktivit:

  1. Objevování úkrytu: Hráči pátrají po úkrytu uprchlého účetního Vittoria Rossa pomocí indicií. Objevení úkrytu přináší tučnou peněžitou prémii.
  2. Nájemné z obytných budov: Hráči získávají jednorázový příjem z nájemného podle atraktivity lokace.
  3. Obchodní aktivity: Uspokojením poptávky barů a nabídky skladů jejich vzájemným propojením získávají hráči odměny za zprostředkování obchodů.
  4. Nekalé praktiky: Budovy podsvětí poskytují různé výhody a příležitosti k nelegálním ziskům nebo získání indicií vedoucích k odhalení úkrytu.
  5. Dominance: Hráči jsou odměňováni za dominanci v oblasti, to je buď obsazení všech čtyř budov v rozích křižovatky nebo za obsazení celého souvislého bloku budov ohraničených sousedícími křižovatkami.

Posloupnost miniher a vyhodnocení je následující:

  • Rozděl a panuj
  • Vlivní páni
  • Dominance
  • Na férovku
  • Inventura
  • Na plný plyn

Terminologie – termíny použité ve hře

Figurky

U figurek rozlišujeme následující:

  • Gangster – figurka gangstera, kterou hráč pokládá na konkrétní křižovatku. Tím gangster určuje perimetr působnosti správců, kteří jsou mu podřízení. Hráč má 4 figurky gangsterů ve své barvě, rozlišené od sebe písmeny A, B, C nebo D, protože ve hře je potřeba od sebe rozlišit jednotlivé gangstery navzájem, pod nimi budované gangy a nebo množinu správců, která mu podléhá na začátku hry.
  • Správce – figurka správce, kterou hráč pokládá na konkrétní budovu. Tím správce určuje druh odměn a jejich výši nebo druh akce a jejich provedení, protože každá budovy poskytuje něco jiného. Správce má na sobě symbol specializace na konkrétní druh nebo podruh budovy, díky které v budovách odpovídajícího symbolu pracuje efektivněji. Z tohoto hlediska můžeme správce dále dělit na:
    • Manažer – figurka správce umístěná na budovu, kdy symbol jeho specializace ODPOVÍDÁ druhy či podruhu budovy. Označení Manažer značí vyšší úroveň jeho dovedností a odpovědnosti v budovách se STEJNÝM symbolem – získává více peněz nebo větší odměny a podobně.
    • Asistent – figurka správce umístěná na budovu, kdy symbol jeho specializace NEODPOVÍDÁ druhy či podruhu budovy. Označení Asistent značí schopnost řídit budovy daného typu s JINÝM symbolem, ale nemusí být tak efektivní v získávání peněz nebo větších odměn.

Herní dílky – křižovatky a budovy

Městské komunikace

Městské komunikace ve skutečném NewYorku i ve hře Gangzzz jsou dvojího typu – Avenues/Třídy a Streets/Ulice. Jsou na sebe kolmé, v reálném NewYorku ještě navíc pootočené, takže nevedou přísně od severu na jih nebo od východu na západ. Děj hry se odehrává v bloku 6×6 vytyčeným následujícími městskými komunikacemi, jejichž pořadí je na herním plánu přesně dáno.

  • Avenues/Třídy (ve hře mají modrou barvu svých žetonů indicií) vedou ve skutečném NewYorku od severovýchodu k jihozápadu a pokud bychom na mapě sledovali jejich protínání poledníkem od severu k jihu, našli bychom je v následujícím pořadí:
    • 1ST Avenue (1ST)
    • 2ND Avenue (2ND)
    • 3RD Avenue (3RD)
    • LEXINGTON Avenue (LEX)
    • PARK Avenue (PARK)
    • MADISON Avenue (MADI)
  • Streets/Ulice (ve hře mají zelenou barvu svých žetonů indicií) vedou ve skutečném NewYorku od severozápadu k jihovýchodu a pokud bychom na mapě sledovali jejich protínání poledníkem od severu k jihu, našli bychom je v následujícím pořadí:
    • 47TH Street (47TH)
    • 48TH Street (48TH)
    • 49TH Street (49TH)
    • 50TH Street (50TH)
    • 51ST Street (51ST)
    • 52ND Street (52ND)

V seznamech je uveden napřed jejich plný název a v závorce zkratka, obojí se ve hře a pravidlech hojně vyskytuje v obou těchto možných tvarech v závislosti na kontextu. Ale kde to je v pravidlech či na komponentách možné, jsou používány především zkratky, proto je dobré se s nimi seznámit.

Křižovatky

Herní dílky zobrazující křížení dvou městských komunikací se nazývají křižovatky. Vložením libovolně pootočených herních dílků křižovatek na konkrétní lokaci do matice 6×6 se dílek stane konkrétní křižovatkou, křížením dvou konkrétních městských komunikací – jedné konkrétní Avenue/Třídy a jedné konkrétní Street/Ulice. Jejich lokaci v pravidlech značíme křížením příslušných městských komunikací podle vzoru Avenue # Street, takže například LEXINGTON Avenue # 50TH Street a nebo ve zkratkách LEX#50TH znamená jednu konkrétní a stejnou křižovatku. Při hře hráči také velmi často používají věty typu “obsadím tenhle bar na rohu Lexington a Padesáté”.

Dílky křižovatek kromě vyobrazeného křížení městských komunikací uprostřed na sobě nesou v rohových segmentech vyobrazení budov. Říkáme o nich, že jsou to budovy křižovatky. Budovy jsou čtyř druhů – obytné budovy, obchodní budovy, městské budovy a budovy podsvětí. Budova každého druhu je na křižovatce zastoupena právě jedenkrát. Na segmentu určeném pro daný druh budovy je na jednotlivých dílcích vyobrazena konkrétní budova (poddruh) daného druhu. Tam, kde se rohem setkávají dílky křižovatek, vznikají bloky čtyř budov, které jsou tedy blokem přiléhajícím k dané křižovatce. Ke každé křižovatce tedy přiléhají čtyři bloky budov. Budovy v jednotlivých blocích, respektive jejich druh/podruh, se mohou opakovat. Není tedy pravidlem jako u budov křižovatek, že by budovy v bloku byly zastoupeny právě jednou od konkrétního druhu, i když se dá toho správným pootočením dílků křižovatek a jejich sestavením do matice 6×6 herního plánu docílit. Na konci pravidel naleznete několik plánků měst sestavených i podle těchto přísnějších pravidel pro opakování budov v blocích. Teď jen potřebujete umět rozlišit, co jsou budovy křižovatek a budovy v bloku. Pozor, výjimka: v případě dotyků křižovatek s okrajem herního plánu se propojí pouze dvě budovy a v rozích herního plánu je dokonce jedna budova samostatně. Tyto dvojice budov nebo osamocené budovy NEJSOU součástí bloku budov, ale pouze součástí budov na dané křižovatce. Toto je důležité pro vyhodnocování Dominance.

Každý druh budov má ve hře jinou funkci a přináší jiné odměny, či spouští jiné akce, všechno se aktivuje umístěním správců do budov. Zde je krátký přehled i s jednoduchými popisy budov a jejich akcí:

Obytné budovy

Přinášejí odměny ve formě okamžitých peněz z nájmů. Výše odměny je ovlivněna atraktivitou lokace (tj. hodnotou křižovatky) a získá ji jakýkoli správce. Prémii za její kvalifikovanou správu získá pouze Manažer. Výše prémie je odpovídající velikosti budovy a je vyznačena počtem mincí přímo na dané budově. Počet mincí na budově rovněž slouží k ocenění dominance při správě budov na konkrétní křižovatce nebo v konkrétním bloku.

Poznámka: Hodnotou odměny se myslí množství peněz rovných hodnotě křižovatky. Hodnotou prémie se myslí vyobrazení počtu mincí uvnitř budovy namalovaných na křižovatkách.

  • Činžák malý – 12x ve hře, odměna za správu Asistentem je dle hodnoty křižovatky, při správě Manažerem se navíc přičte prémie +$2
  • Činžák střední – 12x ve hře, odměna za správu Asistentem, Manažer si navíc přičte prémii +$3
  • Činžák luxusní – 12x ve hře, odměna pro Asistenta, pro Manažera odměna plus prémie +$5

Obchodní budovy

Přinášejí peněžní odměny za zprostředkování prodeje / nákupu dodávaných / poptávaných produktů. Každý sklad dodává 2 kusy stejného produktu – ryby, doutníky, alkohol nebo maso. Každý bar poptává po jednom kuse od dvou různých produktů. Každá obchodní budova nabízí odměnu za úspěšné zprostředkování obchodu ve výši atraktivity lokace (tj. hodnotou křižovatky a získá ji jakýkoli správce) a prémii za kvalifikovanou správu (vyobrazené mince na budově a získá ji pouze Manažer). Za spárování nabídky a poptávky se odměny a prémie vyplácejí až po skončení druhé minihry Vlivní páni.

  • Bar denní – 6x ve hře, Asistent: odměna, Manažer: plus prémie +$2
  • Bar noční – 6x ve hře, Asistent: odměna, Manažer: plus prémie +$4
  • Bar soukromý – 6x ve hře, Asistent: odměna, Manažer: plus prémie +$5
  • Sklad místní – 6x ve hře, Asistent: odměna, Manažer: plus prémie +$1
  • Sklad regionální – 6x ve hře, Asistent: odměna, Manažer: plus prémie +$2
  • Sklad velkoobchodní – 6x ve hře, Asistent: odměna, Manažer: plus prémie +$3

Městské budovy

Přinášejí odměny ve formě karet indicií a/nebo peněz. V závislosti na tom, jak se podařilo hráči propojit velké budovy jednoho podtypu budov s jednou až třemi malými budovami stejného podtypu, hráč získává rozdílný počet dalších indicií, které vedou k nalezení úkrytu.

  • Nemocnice ústřední – 3x ve hře
  • Nemocnice okresní – 9x ve hře
  • Úřad městský – 3x ve hře
  • Úřad místní – 9x ve hře
  • Policejní ústředí – 3x ve hře
  • Policejní stanice – 9x ve hře

Budovy podsvětí

Spouštějí různé akce, které hráči umožňují získat další peníze, nebo karty indicií, nebo alespoň indicie samotné.

<!– ROZPRACOVÁNO START —

  • Výrobna falšovaných dokladů
  • Zbrojnice malá
  • Zbrojnice střední
  • Tělocvična malá
  • Tělocvična střední
  • Knihovna malá
  • Knihovna střední
  • Kasino malé
  • Kasino střední — ROZPRACOVÁNO KONEC –>
  • Městské budovy – přinášejí odměny ve formě karet indicií. V závislosti na tom, jak se podařilo hráči propojit velké budovy jednoho podtypu budov s jednou až třemi malými budovami stejného podtypu, hráč získává rozdílný počet dalších indicií, které vedou k nalezení úkrytu.
  • Budovy podsvětí – spouštějí různé akce, které hráči umožňují získat další peníze, nebo karty indicií, nebo alespoň indicie samotné.
    • Výrobna falšovaných dokladů
    • Zbrojnice malá
    • Zbrojnice střední
    • Tělocvična malá
    • Tělocvična střední
    • Knihovna malá
    • Knihovna střední
    • Kasino malé
    • Kasino střední

Další pojmy se vztahují k Obchodním budovám a sice jsou to produkty, které dodávají sklady nebo které poptávají bary:

  • Ryby
  • Maso
  • Doutníky
  • Alkohol

Komponenty a příprava hry

Plán města, křižovatky a budovy

Příprava rámečku pro herní plán města

Do prostředka herního stolu sestavte čtvercový herní rámeček s názvy jednotlivých komunikací – Avenues a Streets. Avenues jsou komunikace pro účely hry označeny modrou barvou a ve skutečném světě a skutečném městě New York je jejich směr od Severovýchodu k Jihozápadu. Streets jsou ve hře značeny zelenou barvou a ve skutečném světě vedou od Severozápadu k Jihovýchodu. Při sestavování tedy střídavě přikládejte k sobě rámečkové díly s prostřídanými barvami u názvů komunikací – modrá <-> zelená <-> modrá <-> zelená. Jako pomůcku pro správné sestavení rámečku si vezměte na pomoc jednu kartu agregace, ze které jasně vyplývá, jak na sebe dílky rámečku navazují. Každému hráči dejte jednu Kartu agregace a sice takovou, aby pootočení plánku města na agregační kartě odpovídalo sestavenému rámečku tak, jak ho hráč vidí před sebou.

Poznámka: Pro účely pravidel a české terminologie používám pojem “komunikace” pro všechny silnice ve hře obecně. Termíny Avenue/Třída nebo Avenues/Třídy či Street/Ulice nebo Streets/Ulice jsou termíny pro konkrétní městské komunikace. Zároveň budu používat plná jména nebo zkratky daných komunikací. Křižovatky jsou označovány uvedením plných jmen nebo zkratek křížících se komunikací. Avenue na prvním místě, následované křížkem a plným jménem nebo zkratkou pro danou Street. Například MADISON Avenue # 47TH Street nebo zkrácené MADI#47TH.

Příprava herního plánu města

Herní plán se sestavuje náhodně před každou hrou, což zajišťuje, že každá partie Gangzzz bude unikátní a nabídne nové strategické výzvy. Herní plán představuje blok několika komunikací a zejména jejich křižovatek města New York kolem roku 1920. Jednotlivé dílky křižovatek zamíchejte a v náhodném pořadí a náhodném pootočení je vložte do připraveného rámečku. Nebo můžete využít některý předem sestavený plán města z konce těchto pravidel. Tak získáte herní plán města tvořený z jednotlivých dílků křižovatek sestavených do matice 6×6 uvnitř rámečku. Každá komunikace má svojí hodnotu, kterou určete na začátku hry následovně: hoďte všemi 12ti hodnotovými kostkami – 6ti modrými kostkami pro Avenues a 6ti zelenými kostkami pro Streets. Potom náhodně kostky přiřaďte každé komunikaci tak, že každou kostku s hozenou hodnotou položte k názvu jedné komunikace na rámečku s odpovídající barvou. Každá křižovatka má svojí hodnotu, která je prostým součtem hodnoty příslušné Avenue a Street, které se na křižovatce střetávají. Tím vznikají pokaždé jinak bohaté komunikace a bloky města. Nezapomeňte, že směr a pořadí jednotlivých komunikací je dané plánem města New York a tudíž rámečkem a jako pomůcka vám slouží agregační karta.

Příklad: Hodnota křižovatky je součet hodnot dvou kostek určujících hodnotu jednotlivých městských komunikací, které se na křižovatce kříží. Karel, pověřený přípravou hry, hodil modrými kostkami hodnoty 5, 6, 2, 2, 5, 1 a zelenými 4, 1, 3, 5, 5, 2. Kostky v tomto pořadí přiřadil komunikacím, takže MADISON AVENUE přiřadil modrou kostkou hodnotu 5 a tak dále, až poslední modrou kostku s hodnotou 1 přiřadil 1ST AVENUE. Zelené kostky přiřadil tak, že začal 47TH STREET a zelenou kostkou s hodnotou 4 a tak dále, až poslední zelenou kostku s hodnotou 2 přiřadil 52ND STREET. Karel navíc využil příslušných okének na svojí Kartě agregace a všechny hodnoty jednotlivých komunikací si do ní zapsal. Takže teď může velmi jednoduše na své kartě spočítat (nebo si i poznačit) hodnotu jakékoli křižovatky, aniž by musel koukat při úvahách na herní plán. Podívej se na červená čísla v průsečíku ulic na následujícím obrázku, případně si pomoz jezdcem pro porovnání stavu po hození kostek a po výpočtu hodnot křižovatek následujících příkladů:

Křižovatka ulic 2ND/51ST, má hodnotu 10, protože 2ND AVENUE má hodnotu 5 a 51ST STREET má také hodnotu 5.
Další hodnota křižovatky, například MADI/52ND, je prostým součtem 5+2=7.
Posledním příkladem je hodnota křižovatky 3RD/50ST, která je tedy také 7, ale sčítáme jiné ulice, tudíž 2+5=7.
A tak dále. Tím vzniknou všechny hodnoty křižovatek, některé jsou zajímavé (bohaté), jiné méně zajímavé nebo dokonce nezajímavé (chudé).

Na druhém spodním obrázku vidíte stejnou situaci, jen tak, jak to vidí Karlova protihráčka Jana, která sedí kolmo k hernímu plánu a po Karlově pravici. Všimněte si, že její Karta agregace má pootočený kompas a tím pádem i celý plánek města tak, aby viděla komunikace odpovídajícím směrem jako na herním plánu.

Herní dílky křižovatek mají ve svých rozích budovy. Vždy je v každém rohu právě jedna budova daného druhu – obytný dům, obchodní budova, městská budova a budova podsvětí. Každý druh budovy má ve hře jiný účel a poskytuje hráči peníze či indície různým způsobem. Navíc jednotlivé poddruhy budov způsobují jiný efekt při jejich obsazení správcem a podle pravidel o umisťování správců. Hráč může čerpat výhody ze správcovství pouze jím obsazené budovy.

Druhy a poddruhy budov a jejich účel

  • Obytné domy poskytují okamžitě peníze. Pokud hráč obsadí správcem obytnou budovu, dostane tolik peněz, kolik je hodnota křižovatky, na které dům stojí (viz. kostky úrovně ulic) a navíc tolik peněz, kolik přináší daný poddruh obytného domu – malý, střední a velký činžák, což je určeno počtem vyobrazeného množství komínů. Tyto peníze si hráč ihned poznačí na své herní desce.
  • Obchodní budovy poskytují také peníze, ale ne okamžitě. K jejich zisku a připsání na účet hráče tak dojde až v minihře „Nabídka, která se neodmítá“. Poddruhy obchodních budov jsou bary nebo sklady a nikdy nejsou na jedné křižovatce zastoupeny oba tyto poddruhy, ale pouze jeden z nich. Každý sklad poskytuje dva kusy různých produktů z těchto čtyř – ryby, doutníky, alkohol, maso. Každý bar vyžaduje dva různé produkty pro svůj provoz. Peněžní hodnota (zisk z jejich dodávky) těchto kusů produktů je dána hodnotou křižovatek, na kterých stojí sklad a bar, které mezi s sebou uzavřely obchod. To znamená, že pokud obsadíte správcem bar, který požaduje například maso a doutníky, musíte se snažit získat také sklady, které maso a/nebo doutníky dodávají. Obchod se uskuteční jen tehdy, když k nabízenému kusu produktu z Vámi obsazeného skladu máte obsazený také bar, který takový produkt vyžaduje.
  • Městské budovy poskytují nikoli peníze, ale další karty indicií. Poddruhy městských budov tvoří (podobně jako bary a sklady) dvojice, které je třeba propojit navzájem (umístěním svých správců), aby vydaly jistý počet karet indícií. Jednu velkou budovu – velké nemocnice nebo ústředí poštovních úřadů nebo velitelství policie je možné propojit až se třemi malými budovami – nemocnice až se třemi malými ošetřovnami, ústředí poštovního úřadu až se třemi menšími poštami a konečně velitelství policie až se třemi malými policejními stanicemi. Počet karet indicií, které hráč získá ve chvíli vytvoření propojení mezi velkou a příslušnou malou městskou budovou je popsán později.
  • Budovy podsvětí neposkytují peníze ani indície přímo. Hráč během hry získává kromě karet indicií i karty s mimořádnými akcemi. Každá taková karta na sobě nese symbol poddruhu budovy podsvětí. Aby mohl hráč aktivovat akci na kartě, musí správcem obsadit některou z budov podsvětí odpovídajícího poddruhu.

Karty indicií

Karty indicií jsou hlavní herní komponentou hry. Mají na sobě několik symbolů a ve hře plní několik úkolů podle toho, na jaký symbol se momentálně zaměříme.

Vlevo nahoře najdeme tři barevné symboly a hodnoty vlastností. Zelený kroužek s knihami – chytrost. Bílý kroužek s boxerskými rukavicemi – síla. Modrý kroužek s nábojem – výzbroj. Každá karta indicie obsahuje jinou kombinaci hodnot těchto tří vlastností. Tyto hodnoty a vlastnosti přijdou ke slovu hlavně v minihře „Na férovku“.

Vpravo dole najdeme symbol indície. Ten obsahuje nápovědu, kde se účetní Vittorio neukrývá! Čím více máte karet s indíciemi, kde se Vittorio Russo neukrývá, tím snáze byste měli odhalit jeho skutečný úkryt, což je jedním z dobře finančně ohodnocených cílů hry. Indície jsou trojího druhu.
První skupinou indícií jsou modré indicie napovídající na které třídě/Avenue se Vittorio neukrývá – 1st Avenue (zkratka 1ST), 2nd Avenue (zkratka 2ND), 3rd Avenue (zkratka 3RD), Lexington Avenue (zkratka LEX), Park Avenue (zkratka PARK) a Madison Avenue (zkratka MADI).
Druhou skupinou indícií jsou zelené indicie napovídající na které ulici/Street se Vittorio neukrývá – 47th Street (zkratka 47TH), 48th Street (zkratka 48TH), 49th Street (zkratka 49TH), 50th Street (zkratka 50TH), 51st Street (zkratka 51ST), 52nd Street (zkratka 52ND).
Názvy ulic a jejich zkratky už znáte z přípravy herního rámečku a z agregačních karet, kam si můžete zapisovat hodnoty jednotlivých ulic a spoustu dalších zajímavých věcí.
Třetí skupinou indícií jsou indicie budov, což jsou symboly jednotlivých druhů budov, ve kterých se Vittorio neukrývá. Jednotlivé druhy budov mají ještě své poddruhy a podrobně budou popsány dále. V tuto chvíli je důležité vědět, že indíciemi mohou být obytné domy (malý a velký činžák), obchodní budovy (bary a sklady), městské budovy (hlavní budovy nemocnic, pošt a policejních stanic a jejich filiálek a služeben) a nakonec budovy podsvětí. Také s těmito pojmy už jste se seznámili v odstavcích pojednávajících o budovách.
Tyto symboly indicií jsou důležité po celou dobu hry, ale jejich hlavní smysl se projeví v poslední minihře „Odhalení“. Během celé hry si hráči indície ze získaných karet přenášejí do svojí karty agregace informací (viz. dále), což je vlastně takový diář správného mafiána, díky kterému má neustálý přehled o svém majetku, vlivu správců na jednotlivé budovy nebo skladbě gangstrů v jednotlivých gangzích.
DŮLEŽITÉ: Kdykoli hráč musí ukázat protihráčům některou ze získaných karet indícií nebo ji musí odevzdat některému protihráči, vždy tak učiní způsobem, aby ostatní protihráči neviděli symbol indície (např. v minihře „Na férovku“). To znamená, že spodní pravý roh karty vždy zakryje například palcem ruky, kterou kartu vykládá/ukazuje, nebo jinými kartami, pokud jich vykládá/ukazuje více najednou.

Vlevo dole najdeme symboly jednotlivých městských budov či budov podsvětí s jejich bodovou hodnotou – nemocnice (symbol červeného kříže), policie (symbol policerjního odznaku), poštovního úřadu (symbol telefonního aparátu), tělocvičny (symbol boxerských rukavic), překupníka zbraní (symbol náboje) a knihovny (symbol knih) a dalších. Tyto symboly přijdou ke slovu v minihrách „Přeskupení“ a „Inventura“. Během hry se hráč snaží v jednotlivých gangzích zkompletovat sadu tří a více stejných symbolů, což mu umožní získat dodatečné příjmy za vliv v takových budovách, pokud má správce alespoň v jedné budově se stejným symbolem.

Příprava karetního balíčku

Toto je nejdůležitější část přípravy hry, proto k ní přistupujte pečlivě!

  • Vezměte všechny karty indícií lícem nahoru a roztřiďte je do 16ti balíčků podle shodného symbolu indície na kartě. Nyní utvořte tři řady balíčků pod sebou, takže budete tedy mít první skupinu šesti balíčků s třídami/Avenues v první řadě, druhou skupinu šesti balíčků s ulicemi/Streets ve druhé řadě a třetí skupinu čtyř balíčků se symboly indicií budov ve třetí řadě.
  • Nyní z každého balíčku náhodně odeberte tolik karet, aby v každém balíčku zůstal počet karet podle počtu hráčů podle tabulky. Odebrané karty odložte do krabice lícem dolů, už je nebudete potřebovat.
  • Nyní všechny balíčky v jednotlivých řadách otočte lícem dolů. Pořadí balíčků v řadách nemusíte zachovat, ale musíte zachovat příslušnost balíčku do konkrétní řady, takže i po otočení lícem dolů stále máte první skupinu šesti balíčků s třídami/Avenues v první řadě, druhou skupinu šesti balíčků s ulicemi/Streets ve druhé řadě a třetí skupinu čtyř balíčků se symboly indicií budov ve třetí řadě. Toto už neověříte, protože máte karty lícem dolů, proto je třeba toto dělat velmi pečlivě.
  • Nyní náhodně proházejte balíčky v každé řadě tolikrát, kolikrát uznáte za vhodné, aby si hráči přestali pamatovat, který balíček v které řadě obsahuje kterou indícii. Nezapomeňte, že můžete prohazovat jen celé balíčky v konkrétní řadě. Nesmíte prohazovat jen části balíčků nebo nesmíte prohazovat balíčky mezi jednotlivými řadami!
  • Po dostatečném promíchaní celých řad s balíčky odeberte z každé řady právě jeden celý balíček s kartami indicií! Zůstane vám tedy lícem dolů obracená první skupina již jen pěti balíčků s ulicemi/Streets v první řadě, druhá skupina již jen pěti balíčků s třídami/Avenues ve druhé řadě a třetí skupina tří balíčků se symboly indicií budov ve třetí řadě.
  • Odebrané tři balíčky spojte v jeden balíček tak, aby nikdo neviděl líce karet a takto vzniklý balíček odložte mimo dosah všech hráčů, ale tak, aby jeho obsah zůstal nezměněn a lícem dolů. Budete je potřebovat v poslední minihře „Odhalení“, proto je nesmíte smíchat s kartami, které již hru opustily a jsou v krabici.
  • Zbylých 13 balíčků na stole opatrně spojte v jeden, ten velmi pečlivě a dlouho lícem dolů promíchejte, aby se jednotlivé druhy stejných indícií dostaly od sebe. Nikdo z hráčů nesmí vidět žádnou z karet . Prozatím položte balíček na okraj herního stolu.
Počet hráčůPočet karet v každém balíčkuPočet karet ve hře celkem
47112
3696
2580

Tabulka počtu karet ve hře v závislosti na počtu hráčů