Obhajoba

Je to dlouhé!

Podrobný rozbor

  • přemýšlecí hra podobně jako Šach či Go
  • při čekání na tah je možno si předem počítat karty
  • lze řešit šachovými hodinami
  • se zkušeností hráčů se zkracuje
  • čekání na tah je obecně problémem mnoha her

Počítání karet

Podrobný rozbor

  • přejde časem do krve
  • pročištění grafiky tomu prospěje
  • zrušilo se bodování podle oblasti shody jako jedno ze dvou hlavních bodování
  • bodování podle oblasti shody zůstalo jako pomocné po získání žetonu bonusových akcí

Příklad bodování podle oblasti vzoru:

Bodování karty podle vzoru

Žeton bonusové akce – dovoluje dodatečné přičítání bodů podle oblasti shody:

Příklad dodatečného přičítání bodů podle oblasti shody:


Nepřehlednost herního plánu

Podrobný rozbor

  • grafiku bude řešit Albi
  • návrat k původnímu -> pročištění grafiky
  • zrušení run podle nás není řešení
  • svázání runy s tvarem je intuitivní

Intuitivní svázání runy a tvaru:

Návrat k barevné jednolitosti je možný:

Vynechání run nemusí být ku prospěchu:


Dvě karty v ruce

Podrobný rozbor

  • jedna je málo, tři už je moc
  • třetí archív ztratil svojí funkci
  • „zplnoletnění“/zplnohodnotnění třetího archívu

Podrobnější rozbor ke změnám třetího archívu

Stará verze archívůTřetí archív se zrovnoprávnil
  • Levý archív – pět karet maximálně, každá jiné barvy
  • Střední archív – pět karet maximálně, každá s jinou runou
  • Pravý archív – pět karet maximálně, všechny stejné barvy nebo stejné runy, počet karet v něm už neurčuje počet karet dobíraných na ruku

Větší variabilita konce hry

Podrobný rozbor

  • cílem už nejsou přesně 4 karty v archívu
  • archív může skončit s počtem 0 až 5 karet
  • hodnota archívu už není fixní
  • větší význam pro stupnici maximálního obodování

21 variant počtu karet v archívu na konci hry:

1.archív2.archív3.archív
550
505
055
541
514
451
154
415
145
532
523
352
253
325
235
442
424
244
433
343
334
Tabulka možných počtů karet v jednotlivých archívech na konci hry

Hodnotu archívů určuje dosažená hodnota maximálního obodování karty:

Podrobnější rozbor ke změnám významu stupnice maximálního obodování jedné karty


Archívy nebodují automaticky

Podrobný rozbor

  • sázka na počet karet v archívu
  • archív může skončit s počtem 0 až 5 karet
  • vsadit lze na počet 2 až 5 karet
  • chceš body -> tak si vsaď
  • sázky jsou nově kořením hry
Deska hráče s oblastmi sázkových možností

Hodnotu archívů určuje dosažená hodnota maximálního obodování karty:


Zlatá kostička zůstává – jen už není zlatou kostičkou

Podrobný rozbor

  • místo zlaté kostičky oboustranný kulatý žeton
  • dvě barvy žetonu určují dva druhy sázek
  • vsadit lze na počet karet v jednotlivých archívech
  • vsadit lze i více sázek na jeden archív
  • vsadit lze i na veřejný dlouhodobý cíl
  • splněná sázka -> bonusové body
  • nesplněná sázka -> malusové body

Zlatá kostička vs oboustranný sázkový žeton:

Bonusové body za splněné sázky:

Příklad sázek
  • zlatý sázkový žeton = počtu bodů na stupnici nejvyššího skóre + počet karet, na které si hráč vsadil
  • stříbrný sázkový žeton = polovinu (zaokrouhleno nahoru) počtu bodů na stupnici nejvyššího skóre samostatně obodované karty

Malusové body za nesplněné sázky:

Příklad sázek
  • malus je v případě zlatého i stříbrného sázkového žetonu u neúspěšné sázky roven počtu bodů na stupnici nejvyššího skóre samostatně obodované karty
  • v případě malusu se body ve výši počtu karet, na které vsadil, neodpočítávají

Kde se berou sázkové žetony?

Podrobný rozbor

  • nově deset žetonů podmínek pro zisk sázkového žetonu
  • do hry vstupuje šest žetonů podmínek
  • kdo dřív splní podmínku žetonu, získá sázkový žeton
  • čtyři sázkové žetony na stupnici skóre
  • kdo vstoupí do oblasti žetonu jako první, získá ho

Žetony podmínek pro získání žetonu sázky:

Oboustranost žetonů podmínek:

Podmínka: v jednom ze tří archívů alespoň tři kartyPodmínka: v jednom ze tří archívů alespoň tři karty, ale celkem maximálně 4 karty v archívech dohromady
3 karty v jednom archívu
vs
3 karty v jednom archívu a zároveň max 4 karty ve všech archívech současně
Podmínka: v každém ze tří archívů alespoň tři kartyPodmínka: v každém ze tří archívů alespoň tři karty, ale celkem maximálně 75 bodů skóre
3 karty ve třech archívech
vs
3 karty ve třech archívech a zároveń max 75 vítězných bodů
Podmínka: v každém ze soupeřových tří archívů alespoň jedna kartaPodmínka: dvě karty obodované během jednoho tahu hráče
soupeř umístil 3 karty, po jedné do každého archívu
vs
hráč obodoval dvě karty v rámci jednoho tahu

Počáteční nastavení žetonů podmínek a sázek:

  • Vylosuje se šest z deseti žetonů podmínek a to náhodnou stranou nahoru
  • Zbylé čtyři žetony podmínek se dají mimo hru
  • Všech 10 žetonů sázek se postupně náhodně vylosuje stříbrnou nebo zlatou barvou nahoru
  • Šest z vylosovaných žetonů sázek se náhodně položí na vylosované žetony podmínek
  • Čtyři z vylosovaných žetonů sázek se náhodně umístí do oblastí na počitadle bodů (viz. dále)

Zisk žetonu sázek z počítadla bodů:

  • Žlutý získá zlatý sázkový žeton, protože se na počítadle bodů dostal na hodnotu 72, která je součástí skupiny 71-74, na které leží zlatý žeton.
  • Modrý předtím skončil na čísle 66, ale zlatý žeton nezíská, protože ten je součástí menší skupiny 63-65.
  • Ale modrý je nyní na tahu a po něm obodoval svojí kartu 10ti body (minimální podmínka pro třetí fázi této hry, viz. žeton minima u žlutého), takže postoupí na hodnotu 76.
  • Modrý tedy získá stříbrný žeton, protože ten je součástí menší skupiny 76-78 a modrý je na hodnotě 76.
  • Žlutý si mezitím vsadil získaný zlatý žeton na první archív na hodnotu tří karet, protože tam tři karty má a věří, že do konce hry tam právě tři karty zůstanou.
  • Pokud to tak zůstane, žlutý získá za první archív a sázku na něm zlatým žetonem bonus (hodnota maxima jedné karty + 3 body za to, že vsadil na tři karty).
  • Modrý nemá šanci získat zlatý žeton na skupině 80-83, protože minimální obodování ve čtvrté fázi (po 75ti bodech), kam se dostal, je 11/12/13 bodů a tudíž svou další obodovanou kartou se modrý dostane až na hodnoty 87/88/89 podle toho, jaký žeton minimálního limitu byl pro tuto hru vylosován pro čtvrtou fázi.
  • Žlutý má šanci získat zlatý žeton na skupině 80-83, protože musí zahrát kartu o minimálně 10ti bodech.
  • Pokud tedy žlutý zahraje svojí příští kartu za 10 nebo 11 bodů, dostane se na hodnotu 82 nebo 83, což jsou hodnoty, kam patří zlatý žeton ve skupině 80-83 a tento zlatý žeton získá.

Co dál s RunArchem?

Podrobný rozbor

  • vyladit systém žetonů podmínek pro zisk žetonů sázek
  • sázky už od 0 do 5 karet (???)
  • dokončit generátor herních plánů pro sady karet
  • dokončit generátor sad herních plánů
  • dostat mezi testery digitální verze prototypů jak v TableTop Simulatoru, tak v Tabletopii
  • dokončit systém záznamu partií ve stylu šachové notace
  • připravit data pro vývojářský tým

Poděkování

Chceme moc poděkovat divákům, kteří nám dali svůj hlas a věříme, že jejich počet bude stačit na postup do finálové trojice.
Pokud ne, pevně věříme, že dnešní prezentací jsme přesvědčili porotu a že případně postoupíme na základě výběru porotou.

Omluva Davidovi a Petrovi za záměnu barev

RunArch je hrou (nejen) o archívech! I my máme svoje archívy, milá poroto!